Patryk Wojciechowski
* Absolwent kierunku nauczanie języka angielskiego na Uniwersytecie Warszawskim
* Student ostatniego roku filologii angielskiej ze specjalizacją translatorską
* Lektor języka angielskiego z ponad 5 letnim doświadczeniem
* Bloger, dziennikarz muzyczny, miłośnik muzyki, filmów i ligi NBA
Ogólne informacje mamy za sobą, przejdźmy do tego, co najistotniejsze. Moje doświadczenie nauczyło mnie, że istnieje kilka podstawowych warunków, które należy spełnić by nauka była efektywna: rzetelne podejście lektora, stworzenie pozytywnej atmosfery do nauki i przede wszystkim umocnienie Ucznia w przeświadczeniu, że jego ciężka praca przyniesie widoczne efekty. Jako lektor nie zapominam nigdy o perspektywie uczniów. Dzięki temu dobieram strategie nauczania tak, by były one dopasowane do ich indywidualnych potrzeb i osobowości.
dr Kamil Bienias
Absolwent Analityki Medycznej na Uniwersytecie w Białymstoku, a od 2018 r. również doktor nauk medycznych. W toku studiów doktoranckich w Zakładzie Farmakologii Doświadczalnej UMB zdobył Nagrodę Rektora za wybitne osiągnięcia naukowe, a w latach 2012-2017 publikował artykuły naukowe w branżowej prasie polsko- i anglojęzycznej. Szczery pasjonat biologii i chemii z ogromną wiedzą, którą uwielbia się dzielić – na przykład z Tobą J a możecie nam wierzyć, robi to naprawdę świetnie! Prowadzi zajęcia indywidualne od ponad 10 lat. Z sukcesami przygotowywał swych Uczniów do matury rozszerzonej, zarówno z biologii, jak i chemii. Lekcje z Kamilem są świetnie zorganizowane, uporządkowane, ale przede wszystkim prowadzone w przyjemnej atmosferze i mają bardzo konkretny cel – pomóc zrozumieć Ci dane zagadnienia. Poznanie tajników rozwiązywania zadań, zwłaszcza na zajęciach z chemii, to dla niego priorytet. Prywatnie posiadacz 4 kotów, fan wspinaczki górskiej, skateboardingu oraz historii współczesnej.
dr Joanna Jasitczak
W 2009 roku obroniła tytuł magistra historii na Uniwersytecie Łódzkim po czym rozpoczęła pracę w liceum. Swoja pasją do historii zaraziła uczniów na tyle, że wielu z nich wygrało ogólnopolskie olimpiady historyczne. Równocześnie z działalnością naukową, współpracuje ze stacjami telewizyjnymi przy produkcji historycznych filmów dokumentalnych. W 2017 r. obroniła doktorat z historii Stanów Zjednoczonych, które od zawsze były jej konikiem. Mając na celu udowodnienie, że historia wcale nie musi być nudna, od maja 2018 r. prowadzi swój autorski kanał youtube „Satyrycznie Historycznie”, w którym opowiada o mało znanych faktach historycznych oraz udziela porad jak skutecznie uczyć się historii. Podczas lekcji kładzie nacisk na zrozumienie wydarzeń z przeszłości. Nie uznaje „zakuwania” na pamięć. Uważa, że wbrew obiegowej opinii, historia to prosta sprawa, jeśli odpowiednio do niej podejdziesz.
dr Agnieszka Mikołajczak
Jestem doktorem Wydziału Neofilologii Instytutu Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Jako wieloletni nauczyciel germanista rozwijałam i doskonaliłam swoje umiejętności pedagogiczne głównie w szkołach średnich i gimnazjach (licea ogólnokształcące i gimnazja w Gdańsku i Ciechanowie), a od 2006 r. również w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Ciechanowie pracując ze studentami. Obecnie pracuję również w szkole językowej. W latach 2012 – 2015 pełniłam funkcję kierownika jednostki międzywydziałowej Studium Języków Obcych. W zakresie działalności kształcenia językowego organizowałam wyjazdy naukowe do Niemiec w ramach stypendium DAAD w 2011 i 2013 roku. Brałam także udział w wielu konferencjach naukowych oraz zamieszczałam publikacje w pismach naukowych. Dwukrotnie w ciągu swojej kariery zawodowej w PWSZ w Ciechanowie zostałam wyróżniona nagrodą Rektora PWSZ za pracę zawodową, organizacyjną i społeczną na rzecz uczelni.
Bardzo lubię pracować z młodzieżą i obserwować jej postępy w nauce. Potrafię nawiązywać dobry kontakt z Kursantami oraz wprowadzać pozytywną atmosferę na lekcjach. Moim motto jest nauczanie w taki sposób, aby każdy uczący się – od najzdolniejszej osoby do osoby z mniejszym potencjałem lingwistycznym rozumiał to, co chcę przekazać. Dlatego też moją rolą jest ustawiczne aktywizowanie uczniów, motywowanie ich do nauki, poszerzanie horyzontów, a minimalizowanie toku podającego w trakcie lekcji. Język jest żywą materią, która wymaga ciągłego reagowania uczących się i elastyczności!
Prywatnie lubię czytać książki, słuchać mocnej muzyki (Jane`s Addiction, Closterkeller, Porno for Pyros), chodzić do kina. Lubię też szybką jazdę samochodem. Spacery z psem sprawiają mi dużą przyjemność. W domu jestem drobnym naprawiaczem. Nie lubię gotować.
dr Maciej Kałaska
Studiował dwa kierunki – geografię i gospodarkę przestrzenną – na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Tytuł doktora nauk o Ziemi uzyskał w 2017 roku. Od 4 lat jest pracownikiem naukowym i wykładowcą na studiach licencjackich i magisterskich w macierzystej jednostce UW. Od początku pracy dydaktycznej uzyskuje bardzo wysokie oceny ankiet studenckich, szczególnie od osób zaczynających przygodę ze studiami. Na co dzień współpracuje z osobami opiniującymi zadania maturalne z geografii. Poza pracą uniwersytecką od lat przygotowuje licealistów do matury z geografii. Stara się zarazić kursantów pasją do geografii, ale również przekazać wiedzę zaczerpniętą z książek i własnych doświadczeń. W trakcie spotkań – prowadzonych w luźnej atmosferze – wskazuje kursantowi techniki rozwiązywania zadań maturalnych i ćwiczy z Nim ich wykorzystanie w praktyce. W wolnym czasie realizuje przede wszystkim swoje pasje podróżnicze. Do tej pory odwiedził 34 państwa na 5 kontynentach. Miłością darzy w szczególności kraje tropikalne. Od 6 lat popularyzuje geografię wśród uczniów szkół poprzez aktywne zaangażowanie w Polskim Towarzystwie Geograficznym, ostatnio pełniąc funkcję zastępcy przewodniczącego Oddziału Warszawskiego.